طرز تهیه استیک هندوانه خوشمزه و لذیذ در 15 دقیقه

به گزارش مجله وتورلد، استیک هندوانه شاید در ابتدا عجبیب و غریب به نظر برسد. شاید هم با شنیدن نام استیک شما را به یاد غذاهای گوشتی و چرب بیندازد، اما جالب اینکه به شما بگوییم می توانید با چند برش هندوانه یک استیک خوشمزه درست کنید. استیک هندوانه غذای لذیذ برای افرادی است که رژیم گیاهخواری یا لاغری دارند. البته طعم و مزه تازه این غذای نیویورکی می تواند برای همه افراد خانواده جالب و مجذوب کننده باشد. این استیک میوه ای به راحتی تنها با چند برش هندوانه تهیه می گردد. در این مقاله از در ما به شما طرز تهیه استیک هندوانه را به روشی آسان آموزش می دهیم.

طرز تهیه استیک هندوانه خوشمزه و لذیذ در 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه استیک هندوانه

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
هندوانه قرمز و شیرین4 برش ضخیم
نعناع تازه8 برگ
پنیر صبحانه (ترجیحا پنیر فتا)به مقدار دلخواه
نمکبه مقدار لازم

مدت زمان آماده سازی مواد: 5 دقیقه

مدت زمان تهیه استیک هندوانه: 10 دقیقه

مقدار کالری در 100 گرم استیک هندوانه: 30 تا 40 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه استیک هندوانه

برای اینکه یک استیک هندوانه عالی و خوشمزه داشته باشید، دستور پخت را مرحله به مرحله به شکل زیر دنبال کنید:

مرحله اول: هندوانه را برش دهید

در اولین مرحله از طرز تهیه استیک هندوانه شما باید یک که بافت منسجمی دارد، انتخاب کنید. سپس هندوانه را کامل بشویید و خشک نمایید. با یک برش افقی هندوانه را به دو قسمت تقسیم کنید و سپس هر قسمت را دوباره با برش افقی به دو قسمت تقسیم کنید.

در این صورت می توانید با برش های طولی هندوانه را به شکل مثلثی برش دهید. برش های مثلثی باعث می شوند تا فرم استیک شما زیبا و جالب تر به نظر برسد. البته شما می توانید برش هایی با شکل دلخواه را روی هندوانه ایجاد کنید. دقت کنید که ضخامت برش ها نباید کم و نازک باشد.

مرحله دوم: برگ های نعناع رو شسته و خشک کنید

برای تهیه استیک هندوانه بهتر است از برگهای نعناع تازه بهره ببرید. آنها را کاملاً بشویید و در داخل یک صافی یا آبکش قرار دهید تا آب اضافی آنها خارج شده و کاملاً خشک شوند.

مرحله سوم: تابه گریل را گرم کنید

تابه گریل را روی شعله گاز بگذارید تا گرم گردد.

مرحله چهارم: روی برش های هندوانه کمی نمک بریزید

استفاده از نمک برای تهیه این استیک خوشمزه به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد. شما می توانید این استیک را بدون نمک نیز درست کنید. اگر از نمک استفاده می کنید مقدار کمی باید روی هندوانه بپاشید.

توجه داشته باشید که اضافه کردن نمک زیاد باعث می گردد تا آب هندوانه خارج شده و استیک شما شل و نرم گردد؛ پس توصیه ما این است که نمک را حذف کنید یا به مقدار اندک بهره ببرید.

در صورت تمایل برای خرید نمک می توانید به صورت یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه نمایید.

مرحله پنجم: برش های هندوانه را گریل کنید

برش های هندوانه را در تابه گریل یا روی دستگاه گریل بچینید و صبر کنید تا یک سمت آن تا کاملا حالت استیک و گریل شده پیدا کند. 5 دقیقه برای گریل کردن هر سمت برش هندوانه کافیست. بعد از گذشت این مدت استیک هندوانه را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز کاملاً گریل گردد.

مرحله ششم: پنیر فتا را خرد یا رنده کنید

پنیر فتا را به مقدار دلخواه تهیه نموده و در ابعاد یکسان ریز کنید. در صورت تمایل می توانید پنیر را رنده هم کنید.

برای خرید پنیر فتا به صورت حضوری اینترنتی می توانید به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله هفتم: استیک هندوانه را با پنیر و نعناع تزیین کنید

زمانی که برش های هندوانه به صورت کامل گریل شدند، آنها را داخل ظرف سرو قرار دهید. حالا با نعناع و پنیر خرد شده یا رنده شده استیک هندوانه گریل شده خود را تزیین کنید. نوش جان!

روش های دیگر طرز تهیه استیک هندوانه

در زیر بعضی از تکنیک های دیگر پخت استیک هندوانه اشاره شده است:

روش تهیه استیک هندوانه در تابه با روغن و چاشنی های مختلف

شما می توانید با اضافه کردن بعضی چاشنی ها عطر و طعم استیک خود را افزایش دهید. برای این منظور کافیست تا هندوانه را به قطعات دلخواه به صورت استیکی مثل بالا برش دهید. حالا با استفاده از یک برس سیلیکونی مقداری روغن ذرت، روغن کنجد یا روغن زیتون را روی سطح هندوانه های برش زده، بمالید.

سپس مقداری پودر سیر، نمک و فلفل سیاه برای افزایش طعم استیک هندوانه روی آن بریزید. حالا استیک های خود را در تابه ای که از قبل داغ شده، سرخ کنید. بعد از اینکه یک طرف استیک کاملاً سرخ شد آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ و گریل گردد. در خاتمه استیک هندوانه خود را با برگ نعناع و پنیر فتا تزیین کنید.

استفاده از این روش پخت برای افرادی که تمایل زیادی به غذاهای گوشتی و چرب یا خوردن دارند، توصیه می گردد، زیرا می توان با فریب مغز از این طریق از مصرف کلسترول و چربی بالا خودداری کرد.

در صورت تمایل شما می توانید انواع روغن مایع مثل و یا ، و را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های خریداری نمایید.

روش تهیه استیک هندوانه با سس سویا

برای تهیه این استیک در یک ظرف 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، سیر له شده، مقداری نمک، فلفل سیاه آسیاب شده، سس سویا و یک قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک بریزید. همین مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا یک سس خوش عطر داشته باشید. پس از برش دادن هندوانه به صورت استیکی با استفاده از یک برس مخصوص آشپزی، سطح استیک هندوانه را کاملاً آغشته به این سس نمایید.

حالا می توانید استیک هندوانه خود را سرخ کنید، یا در سینی فر چرب شده، دستگاه گریل یا تابه گریل طبخ کنید. پس از گریل شدن یا سرخ شدن هر طرف، برش هندوانه را برگردانده تا طرف دیگر نیز کاملاً سرخ و برشته گردد.

در صورت تمایل برای خرید می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه نمایید

نکات مهم در طرز تهیه استیک هندوانه

برای تهیه یک استیک هندوانه خوب و خوشمزه نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • برای تهیه این استیک در پی هندوانه قرمز و شیرین باشید.
  • بعد از برش حتماً هسته و دانه های هندوانه را جدا کنید.
  • برای اینکه هنگام سرخ شدن یا گریل شدن آب هندوانه به اطراف نپاشد و استیک بافت منسجمی داشته باشد، می توانید بعد از برش هندوانه به مدت یک روز آن را در یخچال نگهداری کنید تا برش های هندوانه کاملاً خشک شوند و بافت سفت تری پیدا نمایند.
  • شما می توانید استیک هندوانه را همراه با گشنیز، لیمو ترش، یک پیمانه بستنی با طعم دلخواه (طرز تهیه انواع بستنی) یا حتی خامه زده شده (طرز تهیه خامه فرم گرفته) نیز سرو کنید. در صورت تمایل می توانید انواع بستنی یا خامه صبحانه را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های خریداری نمایید.
  • برای داشتن یک سالاد استیک هندوانه می توانید این استیک نیویورکی را همراه با سبزیجات مختلف و سس سویا سرو کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن استیک هندوانه

آیا استیک هندوانه خوشمزه است؟

شاید استیک کردن یک میوه، آن هم هندوانه، کمی عجیب به نظر برسد، ولی هندوانه وقتی که روی گریل کبابی می گردد، طعم کاراملی و خوشمزه ای پیدا می نماید. پخت این غذا تجربه یک طعم تازه و لذت بخش برای شم خواهد بود.

چرا استیک هندوانه شل می گردد؟

استفاده زیاد از نمک باعث بیرون آمدن آب میان بافتی میوه شده و این می تواند هنگام پخت یا گریل کردن باعث گردد تا استیک هندوانه شما شل و نرم به نظر برسد.

برترین روش برش هندوانه برای تهیه استیک چگونه باید باشد؟

شما می توانید هندوانه را به هر شکل دلخواه برش دهید. برش مکعبی و مثلثی آسان و سریع است.

منبع: افق کوروش
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2336

به "طرز تهیه استیک هندوانه خوشمزه و لذیذ در 15 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه استیک هندوانه خوشمزه و لذیذ در 15 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید